2012 m. rugpjūčio 20 d., pirmadienis

Neurolingvistinis programavimas rinkodaroje

Versle yra gausybė būdų ir metodų, kuriuos patariama naudoti pradėjus šį įvairiose aplinkose. Visgi šiuo metu vienos technikos paskaitos Lietuvoje pritraukia gausybes verslininkų, tai yra neurolingvistinis programavimas. Ši metodika padeda analizuoti žmonių elgesį, priimant tam tikrą informaciją. Būtent rinkodaros specialistai šią metodiką laiko gana sėkminga, visgi ši iš tikrųjų yra ne tokia jau nauja versle.
Neurolingvistinis programavimas arba NLP dažnai yra laikoma prieštaringu metodu. Šio pagrindinis tikslas buvo leisti asmenims tobulinti savo savimonę, bendravimo įgūdžius, taip pat leisti pakeisti psichikos elgesio modelį. Bet rinkodaros specialistai NLP metodikas panaudoja siekdami skatinti vartotojišką kultūrą. Šios metodikos pagalba plakatų gamyba išsivystė iki to, kad nemažai žmonių išvydę reklamą, tiesiog nesąmoningai nori nusipirkti tam tikrą prekę.
Iš tiesų Neurolingvistinis programavimas ne visada buvo naudojamas versle. Iš pat pradžių ši metodika pradėta naudoti, kaip terapija ligoniams ir tik 7–ąjame dešimtmetyje Bandler ir Grinder pareiškė, kad NLP galima pritaikyti versle. Tuo metu ši metodika daugiau buvo naudojama lyderių auginimui. Vienas pagrindinių šūkių vadovaujantis šia metodika: jei vienas žmogus gali tai atlikti, vadinasi ir tu gali.
Kalbant apie šį metodą bendrai galima teigti, kad NLP apibūdinama kaip žmogaus mąstysenos tyrimai. Nagrinėdami savo savimonę ir elgseną tam tikrose situacijose žmonės pasitelkę neurolingvistinio programavimo metodiką gali pagerinti atliekamų darbų efektyvumą. Visgi NLP galima naudoti ir žmonių masėms paveikti.
Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose teikiant plakatų maketavimo paslaugas rinkodaros specialistai pataria, kas turi būti pavaizduota plakatuose. Ar žinojote, kad žmonės plakate matydamas kitą žmogų pasąmonėje greičiau įsisavina informaciją ir tokį plakatą laiko priimtinesniu. Taip pat patariama naudoti moters atvaizdą, nes vyrai matydami kitą vyrą plakate jaučia jam agresiją, skirtingai nei moterys matydamos moteris. Taigi jei Jūsų įmonės paslaugos ar produktai skirti abiems lytims būkite atsargūs ir nesuklyskite.
Taip pat neurolingvistinio programavimo metodus galima naudoti ir garso reklamose. Pavyzdžiui teko matyti Mercedes automobilių gamintojų reklamą, kuri angliškai skambėjo : „You know long before you are a Mercedes owner“ (Dar prieš įsigydamas Mercedes tu jau žinai, kad esi jo savininkas). Kaip tai veikia? Labai paprastai, šia žinute Jūsų smegenyse yra užprogramuojamas poreikis turėti Mercedes automobilį, atrodo paradoksalu ir nesuvokiama, visgi tai veikia.
Įdomu, kad asmeniškai NLP metodai, leidžia labai greitai išmokti kalbas ir tobulėti kitose srityse. Versle - keliamas vadybos efektyvumas ir pardavimai, darbuotojai pasiekia naujas kūrybos plotmes, gerinama vidinė komunikacija, problemų ir konfliktų sprendimas, derybos, darbuotojų motyvacija ir lavinimas. Psichologams leidžia gydyti pacientų baimes, depresiją. Politikoje - įtakoja žmones, derybas, gerina oratorikos meną, padeda rengti efektyvias politikos programas. Sporte leidžia tinkamai nusiteikti ir ruoštis varžyboms. Karyboje didinama karių motyvacija ir gerinamas rengimas, kontroliuojami streso padariniai, elgesio modeliavimas žvalgyboje.
Taigi neurolingvistinio programavimo metodika pritaikoma tiek asmenis, tiek masėms. Reziumuojant galima pasakyti, kad išmokę NLP pagrindų galėsite:

  • suvokti, ko iš tikrųjų norite gyvenime ir kaip tai pasiekti;
  • sukurti gilesnius ir stipresnius ryšius su aplinkiniais, galbūt net juos įtakoti;
  • gerokai padidinti pasitikėjimą savimi;
  • išties valdyti savo gyvenimą, o ne būti keleiviu, kuriam nuolatos yra daroma įtaka;
  • kalbėti ir komunikuoti daug įtaigiau ir efektyviau;
  • pakeisti stabdančias nuostatas apie save ir pasaulį;
  • išlaisvinti kūrybiškumą;
  • teisingai planuoti savo darbotvarkę, gyvenimą;
  • pasitelkus NLP daryti įtaką aplinkiniams ar net su jumis nesusijusiems žmonėms.
Psichologija

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą